Självklart Lidl
Sök jobb Logga in Bokmärken

Marknad/ Kommunikation

bild (17).jpg

MarKoms funktion

Vår Marknads- och Kommunikationsavdelning, MarKom ingår i den Kommersiella Avdelningen på Lidl Sverige. Här skapar vi all Lidls kommunikation, den som ska nå våra kunder, våra medarbetare, beslutsfattare och alla andra som på olika sätt är intresserade av oss.

Vi stärker Lidls varumärke genom att omvärldsbevaka, utveckla strategier och analysera hur vi som livsmedelskedja kan bli ännu bättre. Utifrån det gör vi smart och rolig kommunikation med målen att få bättre synlighet, bli mer effektiva i kampanjer, ständigt utveckla användningen av våra egna kanaler och framför allt bidra till Lidl Sveriges framgångar.

Inom kommunikation arbetar vi med alla kanaler, från köpta till förtjänade och egna medier. Det är till exempel intranätet och vår medarbetar-app, trycksaker, nyhetsbrev och inte minst våra digitala kanaler. Vi har vår egen inhousebyrå som arbetar nära vår ”familj” av externa reklam-, content-, PR- och mediebyråer.

När det gäller marknadsföring arbetar vi med stora och mindre kommunikationskoncept och kampanjer. Vår inhousebyrå med ateljé tar fram tryckt material som reklamblad, tidningsannonser, butiksskyltning och mycket annat. Huvudsyftet på kort sikt är att synliggöra och kommunicera vårt erbjudande och våra produkter till våra kunder, och på lång sikt att stärka Lidl Sveriges varumärke och stötta våra mål. Här arbetar också vårt webbteam som bland annat uppdaterar vår hemsida, skickar ut digitala nyhetsbrev och driver våra sociala mediekanaler.

Vilken plats på huvudkontoret är du intresserad av?

Spana in våra lediga jobb på huvudkontoret!

Sök jobb