DEN STOLTA UTMANAREN
« Tillbaka till sökresultat
  • 2018-02-09
  • Kundtjänst
  • huvudkontor Solna

Kundtjänstmedarbetare - Solna

Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 170 butiker runt om i Sverige.

Kundtjänstavdelningen är placerad vid vårt huvudkontor i Solna utanför Stockholm. Avdelningen etablerades 2005 och utgör en väldigt viktig roll i företaget. Alla medarbetare har en nyckelroll och som kundtjänstmedarbetare på Lidl har man stora möjligheter att bidra till och påverka Lidls utveckling. Kundtjänstteamet består idag av nio glada och engagerade personer och vi söker nu en ny kollega som vill växa med oss.

Din roll

Din roll

Det dagliga arbetet som kundtjänstmedarbetare består främst av att ta emot, bearbeta, besvara och följa upp kundtjänstärenden via telefon, e-post, Facebook, Instagram samt brev. Detta medför att du har mycket kontakt med kunder, butikspersonal samt övriga avdelningar inom företaget. Det är en ypperlig chans att skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett internationellt företags olika delar. Avdelningen har även hand om företagets växel och vi förmedlar kontakt mellan våra kunder, leverantörer och serviceavdelningar.

 

Din bakgrund

Din bakgrund

För att passa på vår kundtjänstavdelning har du en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och gärna ett par års arbetslivserfarenhet.

Som person är du noggrann, strukturerad och har förmågan att prioritera samt att ta egna initiativ. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Vi förutsätter att du är en utåtriktad glad person som tycker om att sätta kunden i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara säker i ditt sätt att hantera en dator, ha lätt för att lära dig nya system och vara kvick vid tangentbordet.

 

Vad vi erbjuder

Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid, med tillträde så snart som möjligt, och du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 25 februari 2018. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

 

Intresserad?

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu
 

Liknande tjänster