DEN STOLTA UTMANAREN

Kommunikation

Vi på kommunikationsavdelningen har hand om Lidls kommunikation både internt och externt. Exempel på kommunikationskanaler som vi använder är pressmeddelanden, vårt intranät, trycksaker, nyhetsbrev och inte minst sociala och digitala medier.

Vi arbetar ständigt med att bygga Lidls varumärke genom att ta fram kommunikationsstrategier, omvärldsbevaka och analysera hur Lidl kan nå synlighet med sina kampanjer på bästa sätt i alla kanaler.

Varför ska man söka till kommunikationsavdelningen på Lidl?

För att du gillar att arbeta med kommunikation i alla kanaler. Gillar du dessutom att arbeta med kreativa och varierande arbetsuppgifter är vår avdelning perfekt. För att alltid ligga steget före tycker du också om att arbeta med omvärldsbevakning och att bygga företagets varumärke.

Vilken studiebakgrund behövs?
Du har en akademisk utbildning, eller annan eftergymnasial utbildning, inom kommunikation/journalistik.

Ansök här