DEN STOLTA UTMANAREN
« Tillbaka till sökresultat
  • 2019-07-12
  • Administration
  • huvudkontor Solna

LÖNEASSISTENT

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.

Din roll

Din roll

Som löneassistent har du en viktig roll där du tillsammans med löneteamet arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid. Du är delaktig i löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter, som t ex registrering av tilläggskontrakt och reseräkningar. Du är också ansiktet utåt gentemot myndigheter, försäkringsbolag och fackliga organisationer samt givetvis gentemot vår viktigaste resurs – våra medarbetare, vars frågor du besvarar på ett kompetent och professionellt sätt.

Du kommer också, tillsammans med övriga löneteamet, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.

 

Din bakgrund

Din bakgrund

Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration i en större organisation, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis meriterande. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande. 

Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, stark vilja och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön. Då det är en kommunikativ roll så krävs bra kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

 

Vad vi erbjuder

Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 04.08.2019.  Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!


 

 

Intresserad?

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu
 

Liknande tjänster