DEN STOLTA UTMANAREN
« Tillbaka till sökresultat
  • 2019-11-08
  • Juridik
  • huvudkontor Solna

Skadehandläggare till Legal & Compliance

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 191 butiker runt om i Sverige.

Din roll

Din roll

Som skadehandläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att administrera alla kundskador i butik och handlägga ansökningar och eventuella utbetalningar av ersättning. Arbetet sker enligt en given process.

Då arbetet till viss del innebär kundkontakt är det meriterande med liknande erfarenhet. I rollen kommer du  hantera sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Du kommer att agera som länken mellan försäkringsförmedlare, kunder och försäkringsbolag.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kommer att förekomma bl a, informationssökning, administrera bokningar/inbjudningar samt beredning och utskrift som sekreterare. Du kommer att ingå i ett team med kompetenta och engagerade kollegor, och utöver dessa arbetskamrater så kommer du ha daglig kontakt med flertalet andra kollegor i hela landet. 

 

Din bakgrund

Din bakgrund

Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning i grunden och minst ett års erfarenhet av arbete inom administration och service/kundbemötande. Har du arbetat inom dessa områden vid en statlig myndighet så är det meriterande. Du är en utpräglad administratör med en stark känsla för service. Att vara flexibel och lösningsorienterad är naturligt för dig, och du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.  Det är också viktigt att du kan arbeta lika bra självständigt som i team.

Vi ser gärna att du är delaktig i att ta initiativ, organisera, utveckla och förbättra processer inom yrkesområdet. Du har ett positivt förhållningssätt och liksom dina kollegor vill du bidra till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du även har goda tyskakunskaper. Vi utgår från att du har goda datakunskaper och behärskar Officepaketet väl.

 

Vad vi erbjuder

Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 24 november 2019.  Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Intresserad?

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu