DEN STOLTA UTMANAREN

Varuförsörjning/Supply chain

Varuförsörjning (supply chain) är länken mellan inköp och våra butiker. Avdelningen är indelad i tre grenar: varupresentation, varuplacering & skyltning samt kampanjplanering. 

Kampanjplaneringsgruppen beräknar mängder för alla våra kampanjartiklar (t ex  de som presenteras i vårt reklamblad) utifrån olika hjälpmedel och tidigare erfarenheter. Varudisponering handlar om att optimera försäljningen av vårt ordinarie sortiment. Dessutom arbetar avdelningen med andra omsättningsfrämjande projekt, t ex butikslayout och butiksinredning.

Varför ska man söka till varuförsörjningsavdelningen på Lidl?

Avdelningen är spindeln i nätet vad gäller varumängder och hur dessa ska presenteras i butik. Man har stor möjlighet att påverka och avdelningen är en central del i Lidl Sveriges omsättningsutveckling och lönsamhet. Som medarbetare har man kontakt med många andra avdelningar och mycket varierande arbetsuppgifter.

Vilken studiebakgrund behövs?
Akademisk examen med inriktning på ekonomi, statistik, logistik, supply chain eller ekonomistyrning.

Ansök här