Självklart Lidl
Lediga jobb Logga in Bokmärken

Fredrik, Marknadschef

Fredrik testimonial.jpg

Berätta lite om dig själv och ditt arbete på Lidl?

Jag heter Fredrik Marmbrandt och jobbar som Marknadschef på Lidl, jag började i februari 2008, och är därmed inne på mitt 15:e år i företaget. Jag har haft förmånen att få prova på en rad olika roller inom olika avdelningar under åren, jag har till exempel jobbat ett par år som Kampanjchef, men mestadels hållit mig inom Marknadsavdelningen. Marknadsavdelningen ingår i affärsområdet Kund, och tillsammans med kollegorna så ansvarar vi för vår marknadsföring, våra kampanjerbjudanden, lojalitetsprogram och insiktsarbete. 

Vad ger dig energi på morgonen inför din arbetsdag och en bra känsla på kvällen när du rör dig hemåt?

Det som främst ger mig energi är att jag är helt säker på att jag inte kommer att ha tråkigt! Vi har alltid spännande projekt i planeringsfas, och vi är ett härligt team som tillsammans löser ständigt föränderliga uppgifter och utmaningar.

Hur skulle du översätta våra värderingar i ditt dagliga arbete? 

  1. Smart
    Det gäller att hela tiden utmana sig själv, och försöka göra smartare val, i mitt fall så kan det till exempel handla om att löpande optimera våra medieinvesteringar, för att på ett mer kostnadseffektivt sätt nå våra kunder där de befinner sig.
  2. Ansvar
    Vi utvärderar dagligen våra kampanjer, på så sätt tar vi på Marknad ansvar, för att se om det är något vi kan skruva på för att öka vår försäljning eller pusha varumärket och perceptionen av Lidl i den riktning vi utstakat.
  3. Engagemang
    Jag försöker vara så öppen och transparent som det bara går med mitt team, för att på så sätt öka engagemanget. Om alla vet vart vi ska, så kommer resan dit både gå snabbare och bli enklare.
  4. Tillsammans
    Det är kul att träffa sina kollegor, något jag saknat under pandemin. Avstämningar och möten i digitala kanaler har visserligen fungerat över förväntan, men allt är så mycket lättare när man kan ses och småprata i kön till restaurangen, eller ta en spontan kaffe.
  5. Ha kul
    Vi vill att våra kunder skall känna glädje när de ser vår marknadsföring, och när det är ett av målen, är det också väldigt kul att jobba fram kampanjerna. Humor är ett viktigt inslag på arbetsplatsen, och jag tycker att vi har högt i tak ?

 

Är det något under din tid på Lidl du är extra stolt över? 

Vi är många som tillsammans under en lång tid jobbat fram konceptet ”Blågul matglädje till röda priser”, och lanseringskampanjen ”Sån är Lidl”. Jag är väldigt stolt över slutresultatet, som nu efter en tids intern lansering går live externt!

 

Upptäck våra nya Sån är Lidl-kampanjfilmer här!