IT
ITs funktion
IT på Lidl är indelat i fyra avdelningar: Infrastructure Management, Information Security, Service & Support och Business Solutions.
Huvuduppgiften inom Infrastructure är att designa, projektera och drifta t.ex. nätverk, standardklienter, server- och operativsystem. Inom området Information Security säkerställer vi att våra system och användare uppfyller de högt ställda säkerhetskraven vi har på Lidl. Avdelningen Service & Support löser olika typer av incidenter och serviceärenden hos våra IT-användare och ansvarar för våra samarbetspartners som utför supporten i våra butiker. Slutligen har vi Business Solutions-teamet som är våra processpecialister och som utför kravspecifikation, test, implementation och utbildning inom våra affärssystem.
Tillsammans strävar avdelningarna inom IT mot en säker, stabil, standardiserad, tillgänglig och kostnadseffektiv IT-lösning som stöttar verksamheten så bra som möjligt. För att uppnå detta samarbetar vi även dagligen med vårt huvudkontor i Tyskland och med andra Lidl-länder, vilket skapar en internationell atmosfär på kontoret.